Volgers

maandag 24 november 2014

Label kerstkaart

Goede avond allemaal,

Deze labelkaart heb ik gemaakt met allerlei verschillende vellen uit de Scandinavian Winter lijn
van Studio Light.


Voordat ik ga vertellen wat ik precies allemaal heb gebruikt zal ik eerst een omschrijving geven
hoe deze labelkaart gemaakt is;
Neem een stuk cardstock van 30 x 21 cm en maak hierin (met behulp van de scorpal) drie rillijnen in 
op 7,5 cm, 15 cm en 22,5 cm. Hierdoor is de basis van de vier tags ontstaan.
Draai je cardstock een kwart slag en ril vervolgens op 6 cm (dit is voor de twee pockets van de middelste labels). Knip de linker- en rechterhoek onderaan eruit, zodat je het middelste gedeelte om
vouwt en je pockets zijn klaar. 
Aan de bovenzijde maak je schuine kanten, ik heb een afmeting van 3 x 1,5 cm aangehouden, maar
dit kun je natuurlijk naar eigen inzicht doen. 

Dan kun je de labelkaart gaan versieren met designpapier. Ik heb verschillende soorten designpapier
van de Scandinavian Winter lijn gebruikt (BASISSD178BASISSD179,
Als laatste vouw je de middelste flapjes weer om en lijm ze vast zodat de pockets zijn ontstaan.


Ik heb de hertenplaatjes uit stansvel EASYSD437 gebruikt, maar ook nog plaatjes en losse labels
uit de andere vellen van deze serie.


In de middelste pockets heb ik tags gestopt, die ik heb gestansd met 
een mal van Marianne Design (CR1254).
Deze tags heb ik versierd met plaatjes, stempels en stansjes.

Ik wens jullie allemaal nog een gezellige avond.

groetjes,


4 opmerkingen: